花之別舍

星期五, 11月 18, 2005

失戀

昨晚,很冷
我沒有在意強烈的胃痛和發燒
只是無助的哭

一直在哭
哭腫了雙眼
其實
哭也哭得煩厭了

花花失去了心愛的人了
你們知道花花有多痛多害怕嗎?
好朋友知道了
一直在為我哭
就連她們也沒有什麼能夠安慰我
我問了她們很多問題
她們沒有回答
只是一直在哭……

好朋友說
花,你去急症室吧
我說
我不能去呢!你知道嗎? 我很害怕我和兩年前一樣獨個兒在醫院哭得死去活來.
生命是否只是一幕幕的重演……

花,為了所有你愛的人,你去睡吧
花,為了大家都愛你,請你站起來.你一向很叻的嘛

對不起對不起
我又令大家為我痛心
我真的不想再哭了
我就是控制不到自己
對不起
我很害怕很孤獨
對不起
我不是想大家為我擔心的

我很沒用
我只懂得哭
我問自己
我是否在發夢
但強烈的胃痛是如此的真實
吐出來的東西是如此具體

他說他不夠好不能令我幸福而離開了
我的第六感我的惡夢成真了吧
往後的日子我只有自己了
我不能再認為有人會伴我走
是的
我只是仙子
忘記了自己不是公主
我不該有王子的
是我太貪心
天真的相信我會幸福
現在就像拔河一樣
我出力拉的時候對方放手
我趺得頭破血流

是的
我會站起來
失去了你並沒有失去我的全部
只是
你帶走了我愛人的能力
我對人的信心
和幸福的希望

所有東西大概會在這晚結束
我會堅強的生活
也會快樂的
但原諒我大概無法再愛任何人
再信任何人和接受任何人了
別為我心痛
我不需要幸福了
從此我會好好的獨個兒走
不需人愛錫和呵護
如果上天真的可憐我
就讓我不再受傷吧
我不會再貪心的
愛和呵護就留待大家吧
也請別說愛我
這一句令我很痛


是的
傷口總會癒合
只是
我大概就會痛一生
從前的傷口還在痛
現在的傷口要痛多久?

我沒用
不理智的求人別離開
其實
我也看不起自己
一文不值的我憑什麼?

我沒用
我怕
我不會再看VCD
不再接觸網球
也別踏足將軍澳
也很怕機場
我就是這麼沒用

很多謝你
你說我不會寂寞
如果我沒人娶
你會伴我過的
因為你也不會娶老婆
你說的時候我只是在哭

細佬擁著我,說
姐姐,別哭
要堅強
你條件好,會有更好的
我擁著細佬大哭,說
BB, 我如何再去愛再去相信?
你知否我真的很怕很怕

你說
你找他吧
他等你這麼多年
他會伴你的
他不想你這樣

我知道我知道
但我不能如此自私
也不是有人代了他我就不會傷心
原諒我再不能接受任何人

你說
我不會讓你寂寞的
如果是我的女朋友, 我不會離開的
我會伴你的

你知道嗎
我再不能成為任何人的女朋友了
請別說愛我好嗎?

我說
BB, 我見了Winnie the Pooh就哭
他離開我了

細佬說
姐姐, Pooh Pooh不是他呢
不會離開你的
永遠都伴你的

我哭得說不出話來

總有一天
我會放過自己
對不起
這幾天我真的控制不了我的硃鴾ㄟ_對不起
你們都在哭
都在擔心

你說
我沒有女朋友呢
我回港伴你啦
相識這麼多年

我什麼都說不出
只是在哭

真的對不起
很對不起

1 Comments:

At 1:43 上午, Anonymous 匿名 said...

Once upon a time, there was a man,
wearing a hat, carrying with a luggage, get on a train.
The man found his seat. He put his luggage on the luggage rack and seat down.
Then, he stood up and put down his hat and placed it on top of his luggage.
He sat down and stood up. He brought down his luggage and placed it on the floor.
Again, sat down and stood up, sat down and stood up.
He looked very anxious.
There was another man, sitting next to him, adjacent to the window, staring at the man.
The anxious man asked the man,” I want to sit next to the window. You change the seat with me.”
The man answered,” …… ok, but can you tell me why?”
He said, “Ten years ago, I killed a person and put into jail. After I was put in the jail, none of my families and friends came to find me. I lost all my contacts. I lost my beloved. Now, I am going back home. I know, if they want me back home, they will put a flag on the trees next to the railway of my hometown. So, I want to sit next to the window. I don’t want to miss any flag.”
“Ok, you take my seat.” They exchanged their seats.

Then, the train started moving. Suddenly, the anxious man stood up again, and moved to another seat without any window.
The man asked, “What’s going on? Isn’t that you want to sit next to the window?”
“When I sit next to the window, I saw many flags. Many flags are hanging on the trees. I am crazy. Can you sit next to the window and help me look for the flag?”
“Ok, I will look for it”

Again, they exchanged their seats.
The train was still moving, arriving town by town.
The man sat next to the window, opened his eyes and concentrated on every tree.

Finally, the man cried.
I am the man now. I know what you are waiting and I don’t want to disappoint you.
I am sorry because I cannot help you. No one can save you but only yourself.
I can only sit next to you, looking at the window and going along with you till the end of the journey.
I hate those who abandoned the man.
Anyway, I love you. Be strong, be brave.

 

發佈留言

<< Home